O nouă sală modernă pentru târgovișteni, un nou obiectiv de investiții finalizat și punct final al celor mai importante lucrări de reabilitare și modernizare a clădirii Teatrului ”Tony Bulandra”, dacă ne raportăm la ultimii 20 de ani!
Mihai Constantin Ranin
,,Conferința noastră de presă se face în acest format pentru prima oară și sunt foarte onorat să avem conducera orașului Târgoviște alături de noi în acest demers estetic și artistic pentru că aveți o ambianță barocă aici deși cultura română nu a avut niciodată acest curent artistc… Este bine, din când în când, să ne mai uităm și la ce se întâmplă prin lume ca să putem aspira să avem atitudine. Întotdeauna am spus că noi nu suntem un teatru de provincie și am dovedit în cei 20 de ani acest lucru pentru că una este să ai atitudine provincială și alta este să trăiești în provincie și să ai o atitudine de om de cultură de respirație mult mai largă… Se spune că teatrul este pentru elite… Vă amintesc că Nicolae Iorga spunea că teatrul este biserica poporului. Teatrul se adresează unei comunități, teatrul are obligația de a educa și atunci dacă are obligația de a educa în momentul când intri într-un teatru trebuie să fie curat, trebuie să miroasă frumos și trebuie să fie exemplar. Asta îmi doresc și asta mi-am dorit tot timpul de la Teatrul ,,Tony Bulandra’’ Târgoviște… Teatrul Tony Bulandra nu este numai un loc unde se fac spectacole, unde se face divertisment este un loc un se creează atitudini, unde se schimbă mentalități…
Pentru această deschidere nu puteam decât să aduc decât un invitat important, o mare personalitate a culturii mondiale, Alexander Hausvater care vine pentru a treia oară la Târgoviște. Spectacolele lui au fost întotdeauna percutante… Propunerea a venit exact înainte de Covid, când s-a zvonit că acest virus a plecat de la un laborator din China și s-a potrivit exact pe istorie, ceea ce înseamnă că artistul are un soi de premoniție asupra evenimentelor și el le interpretază în formă artistică. Rolul nostru nu este de a reda lucruri din realitate, ci de a interpreta realitatea. A nu se confunda realitatea cu arta sau cu teatru, teatrul este o impresie și aceste impresii produse de Alexandru Hausvater sunt percutante, sunt puternice, el vorbește despre dragoste, despre ură, despre boală, despre război. Dar în același timp forma în care spune acest lucru îi este specifică. De obicei numim lucrul acesta stil, stilul Hausvater, poate să-ți placă, poate să nu-ți placă, poți să-l înjuri sau poți să-l iubești. În orice caz nu poți să nu-i recunoști acest merit de a provoca o explozie prin ceea ce propune el, o explozie vizuală, muzicală. Să nu uităm că muzica este făcută de Nicu Alifantis, deci am încercat să aducem actori valoroși la Târgoviște.
Alexander Hausvater
,,Vreau să insist asupra faptului că astăzi teatrul este în mare pericol dar dacă el supraviețuiește este datorită existenței lui nu în capitale, nu în orașe mari ci în orașe ca Târgoviște, unde se găsește un nebun ca Ranin care creează acest teatru… Felicit pe toată lumea pentru existența teatrului. Vreau să spun că este obligația fiecărui om, a fiecărui părinte să-și aducă copilul, măcar o dată, la teatru. Teatrul trebuie să fie un țipăt de puritate spirituală la care fiecare se adresază… Vă rog foarte mult să spuneți oamenilor în oraș că trebuie să vadă acest spectacol, voi fi foarte mâhnit dacă voi afla că există locuri libere, pentru că este ceva adesat vouă. Spectacolul se numește ,,Împărăteasa Chinei’’ și este vorba de ultima împărăteasă a Chinei care moare în 1908 care este un exemplu unic de femeie care poate să fie și Hitler și Musolini dar și GF Kenedi dar și cea mai mare iubitoare a culturii chinezești.. Noi vorbim de China de mult timp dar habar nu avem ce înseamnă China? … Spectacolul este bazat pe un text care urmărește ultimii ani ai acestei împărătese din punct de vedere al feminității, al femeii. Nu este voba de feminism, este vorba de a descoperii posibilitățile oricărui om, fie el femeie, negru, alb, creștin, evreu, de a oscila de la bine la rău, pentru că omul poate să le pratice pe amândouă. Nu am fost născuți buni sau răi, am fost născuți cu personalități diferite. Este un spectacol total… ’’, a declarat Alexander Hausvater, regizor de teatru.
Cristian Stan
,,E onorant pentru noi și avem un sentiment de mândrie când discutăm de Teatrul Tony Bulandra Târgoviște. Într-adevăr teatrul educă și avem nevoie de un asemenea tip de educație, pentru că într-o comunitate locală este nevoie de teatru mai ales acum când scara de valori este puțin confuză… Pot să spun că Guvernul României finanțează, de anul trecut, teatrele, inclusiv Teatrul din Târgoviște, iar lucrul acesta este foarte important pentru noi. De aceea am și reușit să realizăm și investițiile pe care le-am făcut, după 20 de ani, la acest teatru. De aceea reușim să avem o activitate foarte foarte bună și la Cinematograful Independența, pentru că acesta este în structura Teatrului Municipal Tony Bulandra Târgoviște, iar finanțarea pe care o acordă Guvernul este importantă. Sarcina financiară a plății salariilor a fost preluată de guvern. Pentru prima dată, după foarte mult timp, s-a întâmplat ceva foarte palpabil… Teatrul ,,Tony Bulandra’’ este o emblemă a municipiului Târgoviște…’’